Namaku Wang

Salam pagi..

Namaku : 💸WANG💰 (suka di panggil DUIT)

Rugi jika tidak baca 

💸💰Wajahku biasa sahaja, fizikal ku juga lemah, namun aku mampu menawan dunia.

💸💰Aku juga "dapat" merubah Perilaku, bahkan sifat Manusia' kerana manusia mengidolakan aku. 
Banyak orang merubah kepribadiannya, mengkhianati teman, menjual tubuh, bahkan meninggalkan keyakinan imannya, demi aku !

💸💰Aku tdk mengerti perbezaan orang soleh & jahat, tapi manusia memakai aku menjadi ukuran darjat, menentukan kaya miskin & terhormat atau terhina.

💸💰Aku bukan iblis, tapi sering orang melakukan kekejian demi aku.

💸💰Aku juga bukan org ketiga, tapi banyak suami isteri berpisah gara2 aku. 
Anak dan orangtua berselisih faham gara2 aku.

💸💰Sangat jelas juga aku bukan Tuhan, tapi manusia menyembah aku spt Tuhan, bahkan kerap kali hamba2 Tuhan lebih menghormati aku, padahal Tuhan sudah pesan jgn jadi hamba wang..

💸💰Seharusnya aku melayani manusia, tapi kenapa malah manusia mau jadi hambaku ?

💸💰Aku tdk pernah mengorbankan diriku untuk siapa pun, tapi banyak orang rela mati demi aku.

💸💰Perlu aku ingatkan, aku hanya dapat menjadi alat bayar perubatan anda, tapi tdk mampu memanjangkan hidup anda.

💸💰Kalau suatu hari anda dipanggil Tuhan, aku tdk akan dapat menemani anda, apalagi menjadi penebus dosa2 anda, anda harus menghadap sendiri kpd sang Pencipta lalu menerima penghakimanNYA.

💸💰Saat itu, Tuhan pasti akan membuat perhitungan dgn anda, APAKAH SELAMA HIDUP ANDA MENGGUNAKAN aku dgn baik, atau sebaliknya MENJADIKAN aku sebagai TUHAN?

💸💰Ini informasi terakhirku: 
Aku TIDAK ADA DI SYURGA,
Jadi jangan cari aku disana.

Salam sayang,
  
 💸💸💸WANG💸💸💸
-------------------;--------
Jangan salahgunakan WANG.

💐Untuk mnjadi Renungan kita dan mudah²an merubah pandangan kita selama ini tentang WANG💸👉❤